Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Nadruki na odzieży. Co jest najważniejsze?

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
9 grudnia 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
Micaela Parente/unsplash.com

Kolorowy nadruk to trend w modzie ostatnich kilku sezonów, ale też doskonały sposób, by zareklamować swoją firmę lub stworzyć unikalny produkt.

Różne nowoczesne metody drukowania na tkaninach pozwalają tworzyć niepowtarzalne ubrania. Koszulki i bluzy, czapki z daszkiem i bandany, kurtki i płaszcze przeciwdeszczowe z wybranymi obrazami lub tekstem mogą być sposobem na wyrażenie siebie i świetnym narzędziem marketingowym. Każda z istniejących technologii druku ma zarówno zalety, jak i wady. Przed wyborem konkretnej warto nie tylko się w nich rozeznać, ale również określić, na jakim materiale chcemy wykonać nadruk i w jakim celu.

Na co zwrócić uwagę przed drukiem?

Aby druk na odzieży był jak najlepszy, przy wyborze technologii należy wziąć pod uwagę kilka czynników:

  • rodzaj materiału i jego kolor – ma to największy wpływ na ostateczny wygląd nadruku;
  • struktura materiału;
  • rozmiar i umiejscowienie nadruku;
  • rozmiar i złożoność grafiki, czyli jak dużo ma detali, przejść tonalnych itd.;
  • nakład zamówienia;
  • nasz budżet;
  • grupę docelową, czyli dla kogo przygotowujemy koszulkę lub czapkę z nadrukiem, jaki typ odzieży sprawdzi się w przypadku konkretnych odbiorców;
  • przeznaczenie, np. jak wykorzystywane będą koszulki z nadrukiem;
  • trwałość nadruku.

Wszystkie te kwestie powinniśmy przemyśleć, zanim zdecydujemy się na konkretną technikę druku.

Technologie nanoszenia druku na odzież

Obecnie dostępnych jest kilka sprawdzonych metod tworzenia nadruków na tkaninach. Są mniej trwałe lub trwalsze, tańsze i droższe, dokładne i dokładniejsze. Na życzenie klientów mogą być fluorescencyjne, wypukłe, brokatowe itd. Nowoczesne maszyny pozwalają tworzyć naprawdę wyjątkowe produkty.

Sitodruk

Jeśli interesują Cię ekonomiczne sposoby drukowania na koszulkach, sitodruk jest jednym z nich, ale przy zamawianiu dość dużych partii (od 50 sztuk). Metoda polega na przeniesieniu wzoru za pomocą szablonu, przez który substancje barwiące są nakładane na koszulkę warstwami. Dzięki tej technologii można drukować złożone kształty i nanosić obrazy na drobne elementy.  

Zaletami tego rodzaju druku są:

  • możliwość drukowania na odzieży bawełnianej i syntetycznej;
  • tworzenie równomiernej kolorowej warstwy na tkaninie;
  • wysokiej jakości nasycony obraz, który może wytrzymać do 60 prań;
  • dostępność różnych efektów (brokaty, obrazy wolumetryczne, imitacje gumowej lub aksamitnej powierzchni itp.).

Wśród wad sitodruku wymienić trzeba wysokie koszty przy zamówieniu jednego produktu, co wynika z dość czasochłonnego przygotowania wstępnego, oraz ograniczenie liczby użytych barw – możliwe jest zastosowanie 1-6 kolorów.

Druk sublimacyjny

W tej metodzie farbę nakłada się na specjalistyczną folię lub papier, a następnie przenosi na materiał. Substancje barwiące pod wpływem wysokiej temperatury oraz ciśnienia przechodzą w stan gazowy i w tej formie wnikają we włókna tkaniny. Technika doskonała dla nadruków fotorealistycznych.

Na korzyść sublimacji przemawiają takie kwestie jak:

  • jakość fotograficzna nadruków – zdjęcia są wielokolorowe, z przejściami i gradientami;
  • rozmiar nadruku może osiągnąć do 40 × 50 cm;
  • opłacalność przy druku niski nakładów;
  • wysoka odporność obrazu.

Wadą tej metody jest konieczność wykorzystania materiału syntetycznego –  co najmniej 50-60% włókien poliestrowych. Naturalne tkaniny nie przyjmują dobrze farby i obraz szybko blaknie. Poza tym sublimacja nadaje się tylko do jasnych rzeczy.

Obecnie istnieje kilka sposobów drukowania sublimacyjnego na bawełnie. Jeden z nich polega na nałożeniu specjalnego podkładu na produkt metodą sitodruku.

Druk termotransferowy

Grafika wstępnie nanoszona jest na specjalny nośnik – folię flex lub flock – następnie za pomocą prasy termicznej nośnik ten podgrzewa się do 130-160 stopni. Pod wpływem temperatury klej termotransferowy z pigmentem topi się i wnika we włókna tkaniny docelowej. Po schłodzeniu obraz pozostaje na materiale.

Termotransfer nadaje się do drukowania na małych elementach odzieży (kieszenie, mankiety), na produktach o złożonym kształcie (czapki z daszkiem, kapelusze), na rzeczach z wystającymi elementami (guziki, zamki błyskawiczne).

A poza tym ten sposób:

  • może być stosowany do druku na różnych tkaninach (naturalnych, syntetycznych i ich dowolnych kombinacji);
  • jest bardzo trwały – folia jest odporna na pranie i blaknięcie;
  • pozwala uzyskać jasny obraz z dużą ilością kolorów;
  • tworzy trwały nadruk, który przetrwa wielokrotne prania bez straty jakości;
  • nadaje się do nadruków na kolorowych materiałach;
  • jest najlepszy dla małych nakładów (nawet od 1 sztuki).

Niestety ta metoda ma również ograniczenia – brak możliwości uzyskania obrazu o jakości fotograficznej i tworzenia skomplikowanych nadruków z małymi elementami.

Bezpośredni druk cyfrowy

Nie jest to zbyt popularna i powszechnie przyjęta technologia. Zapewnia bezpośrednie drukowanie bez użycia mediów pośrednich. Proces jest podobny do zwykłego drukowania na papierze, ale wymaga innej jednostki drukującej i środków barwiących, które utrzymują się bezpiecznie na tkaninie. Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość nanoszenia obrazów na tkaniny w ciemnych kolorach.

Inne zalety druku cyfrowego to:

  • dość wysoka trwałość – nadruk wytrzymuje ponad 60 prań, nie tracąc swojej jakości;
  • możliwość nadruku na czystej bawełnie;
  • odwzorowanie nawet drobnych elementów i przejść tonalnych;
  • wysokiej jakości kolorowy obraz;
  • możliwość druku na materiałach kolorowych;
  • przystępna cena, nawet przy niskich nakładach.

Główną wadą tej metody jest możliwość druku tylko na tkaninach naturalnych.

Zdj. główne: Micaela Parente/unsplash.com

Tagi: nadruk na odzieżynadruk na ubraniachnadruk reklamowy
Poprzedni wpis

Przydatna lektura: angielski słownik terminów poligraficznych

Następny wpis

Tusz a toner. Prezentujemy najważniejsze różnice

Następny wpis
Tusz a toner. Prezentujemy najważniejsze różnice

Tusz a toner. Prezentujemy najważniejsze różnice

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Druk książek. Dlaczego warto zaufać dobrej drukarni?
Reklama

Druk książek. Dlaczego warto zaufać dobrej drukarni?

27 marca 2023
Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Druk książek. Dlaczego warto zaufać dobrej drukarni? 27 marca 2023
  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.