Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Jakie cechy powinna posiadać skuteczna ulotka reklamowa?

Karolina Jakubiec Karolina Jakubiec
24 marca 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
ulotka reklamowa

Coraz częściej mówi się, że ulotki reklamowe odchodzą do lamusa. Jednak ta forma promocji jest nadal skuteczna, jeśli będziemy przestrzegać kilku zasad, a także będziemy tworzyć ulotki w sposób przemyślany, mając na myśli konkretne działania, do których chcemy zachęcić odbiorców.

Ulotka ma konkretne zadanie. Ma informować o Twojej firmie, promocji lub akcji. Ma zaciekawić, a następnie wezwać do działania. Zanim jednak zaczniesz zastanawiać się nad stworzeniem dobrze przygotowanej marketingowo ulotce reklamowej, określ grupę docelową. Pod daną grupę zupełnie dobierzesz zupełnie inną czcionkę, grafikę, czy zastosowanie np. młodzieżowego slangu.

Po pierwsze – rozmiar ulotki

Kształt oraz rozmiar ulotki to pierwszy aspekt, na który zwrócimy uwagę. Jeśli jest wykonany w ciekawej formie, np. reklamując krem przeciwzmarszczkowy ulotkę stworzymy w formie opakowania po produkcie, jest większe prawdopodobieństwo, że konsumenci zaciekawią się nią, wezmą oraz przeczytają. Dobrze sprawdzają się ulotki tworzone w formie zaproszenia, od razu przykuwają wzrok odbiorcy.

Standardowy wymiar ulotki, który najczęściej można spotkać to format A5, ale wspomniany wyżej przykład może pomóc zdobyć Ci przewagę nad konkurencją.

Po drugie – dobry projekt graficzny

Wygląd ulotki to aspekt, na który przede wszystkim zwracamy uwagę i wyrabiamy sobie zdanie o firmie, czy też produkcie. Tło, kolory, napisy, grafiki decydują o atrakcyjności wizualnej broszury reklamowej, ale zachowaj jednocześnie umiar. Przesyt nie jest tutaj wskazany. Ważnym elementem ulotki są wysokiej jakości zdjęcia, które przykują uwagę odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie np. mapki ułatwiającej dojazd do firmy, czy też sklepu.

Po trzecie – tekst

Tutaj idź na jakość, nie na ilość. Pamiętaj, że w dobie internetu odbiorcy są przyzwyczajeni do jak najmniejszej ilości tekstu, co z kolei nadrabiane jest dobrym projektem graficznym, który często jest dopowiedzeniem do treści. Wystarczy kilka treściwych zdań, które w pełni opiszą proponowane przez Ciebie rozwiązanie. Nie zapomnij również o dodaniu czytelnych danych kontaktowych. Unikaj formułowania treści w formie listy.

źródło: pixabay.com

Po czwarte – chwytliwe hasło reklamowe

Na ulotce nie jest tak ważna nazwa firmy jak dobre hasło reklamowe, które zainteresuje jej odbiorców. Stwórz dobry slogan, ponieważ będzie on utożsamiany z Twoją marką. Każdy kto pomyśli o marce Żywiec od razu ma w myślach ich hasło “I chce się Ż”. Mów językiem korzyści. Zagraj słowem i inspiruj do działania. Jednocześnie pokaż swoje mocne strony i zalety.

Po piąte – kody rabatowe

Poczuj się jako klient, który ma ulotkę w dłoni. Trzyma ją i zastanawia się “dlaczego miałbym skorzystać?”. Tutaj dobrze sprawdzają się dodatkowe benefity, np. informacja, że z tą ulotką kupisz produkt 5% taniej. Żyjemy w czasach dużej konkurencji, więc ulotka nie zadziała jeśli nie obiecasz coś klientom.

Po szóste – wezwanie do działania

Użyj takich sformułowań, które klient zrozumie po przeczytaniu. Tutaj sprawdzają się zwroty: “przyjdź i skorzystaj z promocji”, “zadzwoń do nas”. Pamiętaj o wyraźnym i konkretnym wezwaniu do działania. Tak, aby potencjalny klient wiedział co ma zrobić po zaznajomieniu się z Twoją ulotką reklamową.

Co jeszcze?

Jeśli chcesz podejść do zadania bardzo profesjonalnie, zastanów się również nad lepszym papierem (w standardzie stosuje się papier o gramaturze 350g, ale obecnie możliwości jest bardzo sporo. Pomyśl także o uszlachetnieniu ulotki lakierem UV lub folią matową oraz zastanów się nad doborem czcionki, która będzie współgrała z jakością ulotki.

Podsumowując – pamiętaj, że w ulotce język korzyści oraz wskazywanie konkretów może zdecydować o Twojej przewadze nad konkurencją. Im bardziej będziesz kreatywny przy jej tworzeniu, tym większe prawdopodobieństwo, że ulotka nie wyląduje od razu w koszu na śmieci.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Tagi: przygotowanie do drukuulotka reklamowa
Poprzedni wpis

Co jest istotne w efektywnej promocji firmy?

Następny wpis

Co może być nośnikiem reklamy?

Następny wpis
Ulotka reklamowa

Co może być nośnikiem reklamy?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Pexels/pixabay.com
Wiadomości

Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy!

30 czerwca 2022
Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?
Poradnik techniczny

Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?

24 czerwca 2022
Yuhan Du/unsplash.com
Poradnik techniczny

Jak drukować dyplomy?

23 czerwca 2022
Tektura falista jako materiał przyszłości
Druk

Tektura falista jako materiał przyszłości

20 czerwca 2022

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe Bobst Inventor Award branża poligraficzna czasopisma drukarka drukarki drukarki domowe druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie na folii drukowanie zdjęć druk pocztówek druk wielkoformatowy ekologia Eticod Europapier Polska folia samoprzylepna fotografia gadżety biurowe jakie kolory kartony opakowaniowo-graficzne katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki obróbka zdjęć opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru Stora Enso techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wizytówka firmowa

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy! 30 czerwca 2022
  • Jak oznaczyć przesyłki kurierskie? 24 czerwca 2022
  • Jak drukować dyplomy? 23 czerwca 2022
  • Tektura falista jako materiał przyszłości 20 czerwca 2022
  • Boom na rich media – alternatywa dla tradycyjnej reklamy! 14 czerwca 2022
  • Jak stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową? 10 czerwca 2022
  • Pracownik Bobst z nagrodą – jego system wykryje błędy w tłoczeniu! 9 czerwca 2022
  • Europapier Polska rozszerzył wachlarz produktów. Co znalazło się w ofercie? 2 czerwca 2022

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.