Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Jakie cechy powinna posiadać skuteczna ulotka reklamowa?

Karolina Jakubiec Karolina Jakubiec
24 marca 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
ulotka reklamowa

Coraz częściej mówi się, że ulotki reklamowe odchodzą do lamusa. Jednak ta forma promocji jest nadal skuteczna, jeśli będziemy przestrzegać kilku zasad, a także będziemy tworzyć ulotki w sposób przemyślany, mając na myśli konkretne działania, do których chcemy zachęcić odbiorców.

Ulotka ma konkretne zadanie. Ma informować o Twojej firmie, promocji lub akcji. Ma zaciekawić, a następnie wezwać do działania. Zanim jednak zaczniesz zastanawiać się nad stworzeniem dobrze przygotowanej marketingowo ulotce reklamowej, określ grupę docelową. Pod daną grupę zupełnie dobierzesz zupełnie inną czcionkę, grafikę, czy zastosowanie np. młodzieżowego slangu.

Po pierwsze – rozmiar ulotki

Kształt oraz rozmiar ulotki to pierwszy aspekt, na który zwrócimy uwagę. Jeśli jest wykonany w ciekawej formie, np. reklamując krem przeciwzmarszczkowy ulotkę stworzymy w formie opakowania po produkcie, jest większe prawdopodobieństwo, że konsumenci zaciekawią się nią, wezmą oraz przeczytają. Dobrze sprawdzają się ulotki tworzone w formie zaproszenia, od razu przykuwają wzrok odbiorcy.

Standardowy wymiar ulotki, który najczęściej można spotkać to format A5, ale wspomniany wyżej przykład może pomóc zdobyć Ci przewagę nad konkurencją.

Po drugie – dobry projekt graficzny

Wygląd ulotki to aspekt, na który przede wszystkim zwracamy uwagę i wyrabiamy sobie zdanie o firmie, czy też produkcie. Tło, kolory, napisy, grafiki decydują o atrakcyjności wizualnej broszury reklamowej, ale zachowaj jednocześnie umiar. Przesyt nie jest tutaj wskazany. Ważnym elementem ulotki są wysokiej jakości zdjęcia, które przykują uwagę odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie np. mapki ułatwiającej dojazd do firmy, czy też sklepu.

Po trzecie – tekst

Tutaj idź na jakość, nie na ilość. Pamiętaj, że w dobie internetu odbiorcy są przyzwyczajeni do jak najmniejszej ilości tekstu, co z kolei nadrabiane jest dobrym projektem graficznym, który często jest dopowiedzeniem do treści. Wystarczy kilka treściwych zdań, które w pełni opiszą proponowane przez Ciebie rozwiązanie. Nie zapomnij również o dodaniu czytelnych danych kontaktowych. Unikaj formułowania treści w formie listy.

źródło: pixabay.com

Po czwarte – chwytliwe hasło reklamowe

Na ulotce nie jest tak ważna nazwa firmy jak dobre hasło reklamowe, które zainteresuje jej odbiorców. Stwórz dobry slogan, ponieważ będzie on utożsamiany z Twoją marką. Każdy kto pomyśli o marce Żywiec od razu ma w myślach ich hasło „I chce się Ż”. Mów językiem korzyści. Zagraj słowem i inspiruj do działania. Jednocześnie pokaż swoje mocne strony i zalety.

Po piąte – kody rabatowe

Poczuj się jako klient, który ma ulotkę w dłoni. Trzyma ją i zastanawia się „dlaczego miałbym skorzystać?”. Tutaj dobrze sprawdzają się dodatkowe benefity, np. informacja, że z tą ulotką kupisz produkt 5% taniej. Żyjemy w czasach dużej konkurencji, więc ulotka nie zadziała jeśli nie obiecasz coś klientom.

Po szóste – wezwanie do działania

Użyj takich sformułowań, które klient zrozumie po przeczytaniu. Tutaj sprawdzają się zwroty: „przyjdź i skorzystaj z promocji”, „zadzwoń do nas”. Pamiętaj o wyraźnym i konkretnym wezwaniu do działania. Tak, aby potencjalny klient wiedział co ma zrobić po zaznajomieniu się z Twoją ulotką reklamową.

Co jeszcze?

Jeśli chcesz podejść do zadania bardzo profesjonalnie, zastanów się również nad lepszym papierem (w standardzie stosuje się papier o gramaturze 350g, ale obecnie możliwości jest bardzo sporo. Pomyśl także o uszlachetnieniu ulotki lakierem UV lub folią matową oraz zastanów się nad doborem czcionki, która będzie współgrała z jakością ulotki.

Podsumowując – pamiętaj, że w ulotce język korzyści oraz wskazywanie konkretów może zdecydować o Twojej przewadze nad konkurencją. Im bardziej będziesz kreatywny przy jej tworzeniu, tym większe prawdopodobieństwo, że ulotka nie wyląduje od razu w koszu na śmieci.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Tagi: przygotowanie do drukuulotka reklamowa
Poprzedni wpis

Co jest istotne w efektywnej promocji firmy?

Następny wpis

Co może być nośnikiem reklamy?

Następny wpis
Ulotka reklamowa

Co może być nośnikiem reklamy?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie przegap

Poradnik techniczny

Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki

1 czerwca 2023
Druk

Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej?

26 maja 2023
Reklama

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

26 maja 2023
Druk

Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści

23 maja 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Inne
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy ekologia Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizytówka firmowa

Reklama

Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych

Czytaj więcej

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki 1 czerwca 2023
  • Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej? 26 maja 2023
  • Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego 26 maja 2023
  • Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści 23 maja 2023
  • Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych 23 maja 2023
  • Rewolucja w druku 3D: Jak ta technologia rewolucjonizuje produkcję i prototypowanie? 19 maja 2023
  • Jakie technologie druku są stosowane w nowoczesnych drukarniach i jak wpływają na jakość wydruków? 18 maja 2023
  • Plotery: Precyzyjne narzędzia graficzne 17 maja 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.