Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Idealna ulotka reklamowa. Jaka powinna być?

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
22 kwietnia 2022
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
Chris Blonk/unsplash.com

Ulotka to niedroga i dość skuteczna forma reklamy pod warunkiem, że zostanie zaprojektowana tak, by odbiorca zechciał ją przeczytać, a nie od razu umieścić w koszu. Jak to osiągnąć?

Większość ulotek jest wyrzucana niemal natychmiast po trafieniu do odbiorcy. Powodów może być kilka: nieciekawy projekt, nieczytelny komunikat lub niewłaściwe miejsce dystrybucji. Aby ulotka faktycznie spełniała swoje zadanie musi mieć odpowiednią wielkość, design, tekst, a także papier.

Idealne rozmiary ulotek

Jeśli zdecydowałeś się na kampanię reklamową z użyciem ulotek, następnym krokiem jest wybranie rozmiaru. Projekt i zamieszczone informacje będą zależeć od wybranego formatu. Nie zapomnij także o wygodzie odbiorców.

  1. Format A7 (105 × 74 mm) – Najmniejszy zalecany format. Na tak małej ulotce można umieścić tylko krótką wiadomość o produkcie, usłudze lub promocji. Zaletą tego formatu jest to, że można bez problemu przechowywać go w portfelu lub kieszeni.
  2. Format A6 (148 × 105 mm) – Najczęściej spotykany format. Takie ulotki zazwyczaj zawierają informacje o bonusach i rabatach na następny zakup lub zaproszenie na najbliższą wyprzedaż. Podczas opracowywania projektu istnieje możliwość umieszczenia większej ilości informacji i zaprojektowania czegoś bardziej interesującego.
  3. Format A5 (210 × 148 mm) – Na takim arkuszu można umieścić jeszcze więcej niezbędnych informacji o produkcie, usługach lub ofertach specjalnych. Ulotki A5 są często drukowane dwustronnie, co jest jeszcze bardziej opłacalne dla reklamodawcy.
  4. Format A4 (297 × 210 mm) – Maksymalny zalecany rozmiar dla ulotki. Na arkuszu A4 zmieści się wiele informacji, zdjęć, a nawet infografiki. To dobry wybór, jeśli faktycznie istnieje potrzeba opublikowania dużej ilości informacji o nowym produkcie lub usłudze albo chcesz przyciągnąć uwagę rabatami na różne produkty.

Czytelny projekt i jasny komunikat

Nie pozwól, by na Twojej ulotce panował barwny lub informacyjny chaos. Całość musi być uporządkowana i przyjemna w odbiorze. Projekt ulotki jest odzwierciedleniem wizerunku Twojej firmy. Staraj się nie używać jasnych i krzykliwych kolorów, aby przyciągnąć uwagę. Unikaj nagromadzenia obrazów. Z reguły z każdej strony ulotki wystarczy jeden główny element wizualny. Zasada zwięzłości obowiązuje również w przypadku typografii. Ogranicz się do jednego lub dwóch fontów i zrezygnuj z nadmiernego pogrubienia, kursywy i podkreślania.

Jeśli chodzi o kolorystykę, upewnij się, że kolor tekstu jest zgodny z kolorem tła. Wybierz odcień, który nie utrudnia czytania tekstu.

Pierwsza na ulotce powinna być widoczna istota oferty reklamowej (odzież, lokaty, produkty do domu itp.). Tutaj używany jest największy font. Powinno to przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta już z daleka. Jeśli nie zobaczy tego, co jest dla niego interesujące, od razu, może po prostu nie zareagować na ulotkę i przejść obok.

Nie bez znaczenia jest także chwytliwy i zapadający w pamięć nagłówek, jakieś hasło, które zainteresuje odbiorców dalszą treścią ulotki. Konieczne jest użycie prostych fontów, wyraźnych liter i kolorów od razu kojarzących się z naszą marką lub działalnością. Tekst promocyjny ulotki powinien być prosty i czytelny. Oznacza to, że zdania powinny być krótkie i zrozumiałe dla każdego. W komunikatach warto też unikać zdań z przeczeniami.

Jakość papieru

Nie bez znaczenia jest wybór papieru do drukowania ulotek. Osoba nie powinna odczuwać dyskomfortu, gdy bierze ulotkę do ręki. W przypadku zaproszeń na ważne wydarzenia konieczne jest użycie materiału wyższej jakości.

Papier o gramaturze 80g zwykłej jakości biurowej nadaje się do drukowania dużych nakładów (od 3 tysięcy sztuk) ulotek dystrybuowanych za pośrednictwem skrzynek pocztowych lub do masowej dystrybucji wśród przechodniów. Jest to ekonomiczna opcja reklamy, a jednocześnie w wielu przypadkach daje pożądany efekt.

Papier o gramaturze 120g ma gładszą powłokę i najczęściej służy do drukowania ulotek wręczanych przed rozpoczęciem imprezy. Jest również wybierany do promowania wydarzeń, sprzedaży lub na otwarciach nowych lokali. Jest to materiał niedrogi, ale bardzo dobrej jakości.

Drukowanie ulotek na grubym papierze o gramaturze 150g ma sens, gdy trzeba nadać znaczenie wydarzeniu lub przedstawionym informacjom. Ten materiał ma gładką powierzchnię i jest przyjemny w dotyku. Produkty na takim papierze mogą być dystrybuowane na imprezach tematycznych, seminariach, szkoleniach, wystawach.

Obecnie najlepiej postawić na minimalizm, nowoczesność i pomysłowość. Odbiorcy lubią proste formy, delikatne kolory i oryginalne rozwiązania. Jeśli dodatkowo chcesz zapewnić swojej ulotce długą żywotność, możesz umieścić na niej kod promocyjny uprawniający klienta do rabatu lub darmowego produktu przy następnej wizycie w Twoim sklepie. Możesz być pewien, że taką ulotkę każdy chętnie schowa i wykorzysta w przyszłości.

Zdj. główne: Chris Blonk/unsplash.com

Tagi: idealna ulotkamarketingulotka reklamowa
Poprzedni wpis

Większa wydajność druku białym atramentem? To możliwe!

Następny wpis

Pozycjonowanie opencart – wszystko co warto o nim wiedzieć

Następny wpis
Pozycjonowanie opencart – wszystko co warto o nim wiedzieć

Pozycjonowanie opencart - wszystko co warto o nim wiedzieć

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?
Reklama

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?

25 stycznia 2023
Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość
Reklama

Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość

23 stycznia 2023
kaboompics/pixabay.com
Poradnik techniczny

Jak drukować z telefonu?

11 stycznia 2023
Jakie są rodzaje druku?
Druk

Jakie są rodzaje druku?

5 stycznia 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki? 25 stycznia 2023
  • Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość 23 stycznia 2023
  • Jak drukować z telefonu? 11 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Targi CCE International już w marcu! Poznaj program wydarzenia 5 stycznia 2023
  • Dzierżawa kserokopiarek – znakomite rozwiązanie dla rozwijających się firm 2 stycznia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.