Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Foliowanie, czyli druk reklamowy na folii. Na czym polega?

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
26 maja 2022
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
Pierre Bamin/unsplash.com

Drukowanie na folii jest wyjątkowo popularne, daje naprawdę szeroki wachlarz możliwości i pozwala tworzyć różnorodne materiały z zastosowaniem w wielu dziedzinach i branżach.

Obecnie obrazy na folii samoprzylepnej są nakładane za pomocą następujących technik: druk cyfrowy, offsetowy, solwentowy, sitodruk i fleksografia. Jakość i trwałość wydruków zależy od wyboru techniki, ale też nośnika. Folia ma wiele odmian, które lepiej lub gorzej sprawdzą się w konkretnych warunkach i sytuacjach. Z czego możemy wybierać?

Charakterystyka i rodzaje folii

Do produkcji folii samoprzylepnej stosuje się polimer syntetyczny, a grubość materiału wynosi do 0,3 mm. Folie mają dziesiątki odmian w zależności od swojego przeznaczenia. Mogą mieć trwały i wymienny klej, mogą być też całkowicie bez kleju – w tym wypadku można przymocować je do powierzchni dzięki właściwościom silikonu, z którego są wykonane.

Producenci oferują typy półprzezroczyste, nieprzezroczyste i całkowicie przezroczyste. Oprócz tego folia może być matowa lub błyszcząca.

Folie matowe i błyszczące służą do tworzenia materiałów na stoiska, plakatów i naklejek. Przezroczyste i perforowane materiały nadają się do witryn sprzedażowych, reklamy transportowej i gablot. Błyszcząca folia jest stosowana także jako ochrona karoserii przed zarysowaniami.

Może się wydawać, że błyszczący materiał jest niepraktyczny, ponieważ świeci na słońcu. Ale specjaliści od reklamy byli w stanie przekształcić tę wadę w zaletę, ponieważ świecące obiekty łatwiej przyciągają uwagę przechodniów. Ważne jest tylko stworzenie łatwo dostrzegalnych i czytelnych napisów. Błyszczący materiał jest idealny do umieszczania w pomieszczeniach ze słabym oświetleniem, podczas gdy matowy lepiej spełnia swoje funkcje na zewnątrz przy wysokim nasłonecznieniu.

Inne rodzaje folii

Winylowa. Plastikowa, trwała, dobrze przylega do każdej powierzchni – nie tylko płaskiej, ale także z gładkimi krzywiznami. Jedną z jej odmian jest folia samochodowa naklejana na nadwozie pojazdu.

Perforowana. Jej minimalna żywotność wynosi dwa lata. Jest to biały materiał z perforacją z jednej strony i czarny z drugiej. Reklama na takiej folii przyklejona do witryny sklepowej albo w oknach transportu publicznego nie zasłania widoku pasażerom i odwiedzającym sklepy. Jednocześnie przechodnie łatwo odbierają informacje.

Poliestrowa. Zwykle używana do dekoracji pomieszczeń, na ulicach można znaleźć ją rzadziej.

Banerowa. Stworzona do stosowania na nierównej powierzchni. Bardzo wytrzymała, służy przez 5 lat.

PCV. Charakteryzuje się niską wytrzymałością, o czym należy pamiętać, przygotowując się do druku na takiej folii. Materiał ten jest zwykle wybierany do produkcji opakowań towarów o krótkim okresie przydatności do spożycia i produktów promocyjnych, które szybko tracą na znaczeniu.

Cechy druku na folii

Druk jest nakładany na folię samoprzylepną przy użyciu nowoczesnych urządzeń wielkoformatowych, dzięki czemu produkty mogą mieć dowolne wymiary i w pełni odpowiadać wymaganiom klienta. Na przezroczystych foliach druk można wykonać zarówno z podkładem bielonym dla poszczególnych elementów, jak i bez niego.

Wśród zalet technologii należy wymienić:

  • niezawodność i trwałość;
  • przystępną cenę;
  • szybkość druku;
  • wysoką jakość;
  • odporność na czynniki klimatyczne;
  • brak ograniczeń projektowych (z wyjątkiem Pantone).

Żywotność wydruków wynosi 3 lata bez dodatkowych zabiegów ochronnych i w niekorzystnych warunkach pogodowych. Przy zastosowaniu ochrony UV (laminowania) i przechowywaniu wydruków w pomieszczeniu czas ten może się wydłużyć nawet do 10 lat.

Etapy druku na folii

Drukowanie na folii samoprzylepnej nie jest łatwe. Trudności wynikają z faktu, że materiał nie pochłania cieczy, konieczne jest użycie specjalnego wielokolorowego atramentu i ogrzewanie do +150°C. Drukowanie etykiet, naklejek i innych produktów na folii samoprzylepnej obejmuje następujące etapy:

  • gruntowanie, czyli obróbka podłoża bezbarwnym środkiem zapewniającym lepsze właściwości adhezyjne folii i lepszą przyczepność farby;
  • przygotowanie projektu, wysłanie go do maszyny drukarskiej;
  • wykonanie druku zgodnie z zastosowaną technologią;
  • laminowanie folii w celu ochrony obrazu przed wpływami zewnętrznymi i wydłużenia żywotności.

Zastosowanie wydruków na folii

Folia samoprzylepna jest funkcjonalnym i łatwym w użyciu materiałem, który wytrzymuje zmiany temperatury, nie ulega blaknięciu na słońcu i jest odporny na wilgoć. Strona klejąca umożliwia umieszczenie produktu na różnych powierzchniach. Druk na folii jest wykorzystywany do tworzenia:

  • naklejek reklamowych;
  • reklam zewnętrznych;
  • lightboxów;
  • naklejek na transport;
  • elementów do aranżacji wnętrz;
  • różnego rodzaju dekoracji;
  • etykiet;
  • stoisk targowych i wystawienniczych.

Zastosowanie folii samoprzylepnej znacznie zmniejsza koszty niezbędnych materiałów wykończeniowych, pozwala realizować odważne decyzje projektowe.

Druk na folii samoprzylepnej jest powszechnie wykorzystywaną odmianą druku wielkoformatowego. Ta unikalna technologia pomaga rozwiązywać różnorodne wyzwania marketingowe i projektować ciekawe obiekty reklamowe, także ruchome. Wysoka jakość, krótki czas produkcji i montażu, wszechstronność i możliwość zastosowania w różnych dziedzinach sprawiają, że jest bardzo popularna.

Zdj. główne: Pierre Bamin/unsplash.com

Tagi: druk i poligrafiadruk wielkoformatowydrukowanie na foliifolia samoprzylepnatechniki drukarskie
Poprzedni wpis

Chcesz wydrukować pocztówki? Sprawdź, jakie
parametry są istotne

Następny wpis

Europapier Polska rozszerzył wachlarz produktów. Co znalazło się w ofercie?

Następny wpis
Olga Thelavart/unsplash.com

Europapier Polska rozszerzył wachlarz produktów. Co znalazło się w ofercie?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Pexels/pixabay.com
Wiadomości

Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy!

30 czerwca 2022
Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?
Poradnik techniczny

Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?

24 czerwca 2022
Yuhan Du/unsplash.com
Poradnik techniczny

Jak drukować dyplomy?

23 czerwca 2022
Tektura falista jako materiał przyszłości
Druk

Tektura falista jako materiał przyszłości

20 czerwca 2022

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe Bobst Inventor Award branża poligraficzna czasopisma drukarka drukarki drukarki domowe druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie na folii drukowanie zdjęć druk pocztówek druk wielkoformatowy ekologia Eticod Europapier Polska folia samoprzylepna fotografia gadżety biurowe jakie kolory kartony opakowaniowo-graficzne katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki obróbka zdjęć opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru Stora Enso techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wizytówka firmowa

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy! 30 czerwca 2022
  • Jak oznaczyć przesyłki kurierskie? 24 czerwca 2022
  • Jak drukować dyplomy? 23 czerwca 2022
  • Tektura falista jako materiał przyszłości 20 czerwca 2022
  • Boom na rich media – alternatywa dla tradycyjnej reklamy! 14 czerwca 2022
  • Jak stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową? 10 czerwca 2022
  • Pracownik Bobst z nagrodą – jego system wykryje błędy w tłoczeniu! 9 czerwca 2022
  • Europapier Polska rozszerzył wachlarz produktów. Co znalazło się w ofercie? 2 czerwca 2022

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.