Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Folia adhezyjna, czyli klejenie bez kleju

Karolina Jakubiec Karolina Jakubiec
12 maja 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
witryna sklepowa

Witryna sklepowa ma za zadanie zwrócić uwagę potencjalnego klienta, a także za jej pomocą można zaprezentować wybrane atuty marki, czy też sklepu. Tutaj z pomocą przychodzą reklamy na powierzchni witryny. Oklejanie ich stało się już standardem. Jednak często rezygnuje się z powodu ceny, a także faktu, że materiał ten później ciężko usunąć. Idealnym rozwiązaniem jest tutaj folia adhezyjna.

Folia adhezyjna to najprościej mówiąc folia samoprzylepna i nie wymaga kleju. To zasługa adhezyjnego materiału – naturalnie przywiera do powierzchni, ale musi ona być gładka i prosta.

Co warto wiedzieć?

Z naukowego punktu widzenia – adhezja to zjawisko przyciągania się cząsteczek, w którym jednocześnie nie są tworzone stałe chemiczne wiązania. Folia adhezyjna to PVC, czyli polichlorek winylu.

Gdzie folia adhezyjna znajduje zastosowanie?

Folia idealnie sprawdza się w przestrzeni handlowej jako reklama na witrynie sklepu. Można jej również użyć do oznakowania produktów – np. w postaci samoprzylepnych etykiet. Folię stosuje się również do oklejania biur i biurowców.  Można ją również stosować na tworzywach sztyucznych, a także sprzęcie AGD oraz RTV.

Folię stosuje się również w przypadku tymczasowym reklam, informujących o trwającej, czasowej promocji. Po skończonej akcji – łatwo można ją usunąć z witryny.

Co ciekawe, folię adhezyjną stosuje się również w celu zabezpieczenia ekranów dotykowych oraz powierzchni, które łatwo można uszkodzić i porysować.

Folię adhezyjną można przykleić zarówno do szkła, do PCV, jak i do powierzchni lakierowanych.  Znajduje zastosowanie wszędzie tam gdzie potrzebny jest szybki montaż, krótki okres aplikacji oraz szybki demontaż grafiki.

Można ją drukować za pomocą druku solwentowego i lateksowego a także w sitodruku.

Jakie zalety ma folia adhezyjna?

Najważniejszą zaletą tej folii jest łatwość montażu reklamy. Nie potrzeba kleju, co sprawia, że z przyklejeniem poradzą sobie również osoby, które na co dzień nie zajmują się produkcją reklam.

Folię adhezyjną można wielokrotnie przyklejać i odklejać. Jeśli więc przykleimy dany element krzywo lub nieodpowiednie, można w każdej chwili odkleić i prawidłowo umieścić. Bez trudu można ją oderwać, a materiał nie zostawia żadnych śladów.

Zaletą folii adhezyjnej jest również odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne. Zarówno upał, mróz, czy opady nie są w stanie jej zniszczyć.

Folia jest bardzo elastyczna. Można ją łatwo dostosować do rozmiaru oraz powierzchni. Co ciekawe, folia adhezyjna w białej wersji zapewnia większe krycie.

Kolory oraz napisy wydrukowane na folii są bardzo żywe oraz wyraźne. Żywotność folii adhezyjnej wewnątrz pomieszczenia wynosi około 3 lat, a na zewnątrz około 3 lat.

O czym warto pamiętać?

Tak samo jak w przypadku innych materiałów, trzeba pamiętać o uprzednim przygotowaniu powierzchni i jej odtłuszczeniu. Pamiętaj, że powierzchnia, na którą przyklejana będzie folia musi być dokładnie wyczyszczona z kurzu, smarów, czy też innych zanieczyszczeń. Powierzchnię należy odtłuścić za pomocą specjalnego preparatu. Przed zastosowaniem materiału, należy sprawdzić czy istnieje możliwość zastosowania z wybranymi lakierami i farbami. Folia adhezyjna to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy wynajmują lokal i nie mogą pozwolić sobie na trwałą, stałą reklamę na witrynie.

Czy folia adhezyjna ma jakieś wady?

Jedyną wadą jest to, że z czasem pod wpływem napis na witrynie może blednąć. Jest to naturalne zjawisko pod wpływem oddziaływania promieni słonecznych.

Ile kosztuje folia adhezyjna?

Ceny są zróżnicowane, w zależności od drukarni i producenta. Średnio cena za wydruk na wymiar 50×89 cm wynosi około 25 zł brutto. Folię można stosować w wielu wymiarach. Także 350×89 cm – tutaj cena wynosi około 170 zł brutto. Coraz więcej drukarni w swojej ofercie posiada druk na folii adhezyjnej. Folia ma wiele zalet, a jej aplikacją na witrynie może zająć się każdy, bez większego doświadczenia. Możliwość wielokrotnego przyklejania i odklejania to ważny aspekt.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Tagi: druk wielkoformatowy
Poprzedni wpis

Druk dla wymagających estetów: fine-art

Następny wpis

Krótko i na temat. Za co uwielbiamy pocztówki?

Następny wpis
Rozrzucone widokówki

Krótko i na temat. Za co uwielbiamy pocztówki?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie przegap
Maszyna do druku
Reklamowy
Druk offsetowy – wszystko co musisz wiedzieć
29 września 2023
Artystyczny
Rozważania na temat wyboru odpowiedniego kleju do różnych rodzajów powierzchni w branży poligraficznej
17 września 2023
Baza wiedzy
Jak przyciągnąć uwagę klienta do produktu?
15 września 2023
Reklama
Jak wykorzystać parasole ogrodowe w promocji twojej firmy
2 września 2023
Reklama

Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych

Czytaj więcej

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

Czytaj więcej

Dlaczego warto korzystać z fizycznych form reklamowych?

Czytaj więcej

Produkcja reklam filmowych – dlaczego warto wynająć profesjonalną firmę?

Czytaj więcej

Wpływ Gadżetów Reklamowych na Lojalność Klientów: Skuteczna Strategia Budowania Trwałych Relacji

Czytaj więcej

Jak wykorzystać parasole ogrodowe w promocji twojej firmy

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Druk offsetowy – wszystko co musisz wiedzieć 29 września 2023
  • Rozważania na temat wyboru odpowiedniego kleju do różnych rodzajów powierzchni w branży poligraficznej 17 września 2023
  • Jak przyciągnąć uwagę klienta do produktu? 15 września 2023
  • Jak wykorzystać parasole ogrodowe w promocji twojej firmy 2 września 2023
  • Drukowana vs. elektroniczna wersja katalogu reklamowego. Którą opcję wybrać? 30 sierpnia 2023
  • Jak skuteczne mogą być nietypowe etykiety na opakowaniach w promocji Twojego produktu 29 sierpnia 2023
  • Dyplomy i certyfikaty — gdzie je drukować? Jak wybrać dobrą firmę drukarską? 28 sierpnia 2023
  • Jak innowacyjne formy promocji mogą zrewolucjonizować twoją kampanię reklamową? 24 sierpnia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.