Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Artystyczny >

Druk dla wymagających estetów: fine-art

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
7 maja 2021
w Artystyczny, Druk
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Abstrakcyjny obraz

(fot. Jr Korpa, źródło: unsplash.com)

Wydruki obrazów, grafik oraz fotografii są nieodłącznym elementem wystroju każdego wnętrza. By cieszyły oko pełnią swoich kolorów przez długi czas, potrzebna jest odpowiednia technika druku.

Odpowiedzią na tę potrzebę jest druk artystyczny nazywany fine-art lub giclée, który pozwala na przygotowanie wysokiej jakości reprodukcji dzieł znanych artystów. W ten sposób sztuka staje się dostępna także dla osób, które nie mogą sobie pozwolić na zakup drogiego oryginału.

Czym jest fine-art?

Pojęcia fine-art i giclée obejmują cały proces tworzenia reprodukcji obrazów za pomocą druku atramentowego i przy użyciu specjalnych drukarek. Wysokiej jakości materiały drukarskie nie blakną, więc taki obraz utrzymuje wyrazistość i jasność koloru przez długi czas.

Termin giclée początkowo był stosowany tylko do tych obiektów artystycznych, które powstały na drukarkach Iris wynalezionych na początku lat 90., ale później rozszerzył swoje znaczenie także na wszystkie rodzaje wysokiej jakości drukarek atramentowych.

Technologia znacznie się rozwinęła i obecnie, aby uzyskać dokładniejsze odwzorowanie kolorów, wykorzystuje się specjalne kompozycje tuszu, rozszerzoną gamę kolorów i podłoża o dużej trwałości.

Zalety druku fine-art

(fot. Max van den Oetelaar, źródło: unsplash.com)

Druk artystyczny jest pod wieloma względami lepszy od tradycyjnych technik. Pozwala na uzyskanie jaśniejszych kolorów, wyższej rozdzielczości, wyraźniejszego zarysowania szczegółów itp. Ponadto umożliwia wykonywanie wydruków nawet w małych nakładach i w krótkim czasie.

Zamiast czterech kolorów, które pierwotnie były używane w drukarkach Iris, mamy dziś do dyspozycji od 7 do 12. To pozwala na uzyskanie nawet do 16 milionów odcieni i płynne przejścia tonalne.

Zaletami obrazów tworzonych w tej technologii są więc:

  • niesamowite podobieństwo do oryginalnego dzieła;
  • najwyższa jakość i dokładność transmisji kolorów;
  • długowieczność;
  • przystępny koszt.

Co składa się na wysoką jakość wydruku?

Odpowiedni sprzęt

Drukarki fine-art, w odróżnieniu od zwykłych drukarek atramentowych, pozwalają na wydruk w bardzo wysokiej rozdzielczości – od 1200 do 2880 dpi. Z reguły należą do klasy wielkoformatowej i zawierają 8–12 wkładów z tuszami pigmentowymi, które zapewniają kolorom żywotność nawet do 200 lat. Wydruk jest ładny, maksymalnie zbliżony do oryginalnego obrazu i bez widocznych pikseli.

Szeroki zakres kolorów

Drukarki fine-art wykorzystują rozszerzony model kolorów CMYK – w najczęściej 8-kanałowej głowicy znajdują się: żółty, magenta i jasna magenta, cyjan i jasny cyjan oraz 3 poziomy czerni. Obrazy są tworzone poprzez nakładanie atramentów pigmentowych bezpośrednio na medium. W rezultacie wydruki mają wyjątkową i szeroką gamę wyrazistych kolorów, doskonałą czerń i czystą biel.

(fot.Max van den Oetelaar, źródło: unsplash.com)

Archiwalna jakość

Drukarki giclée korzystają z atramentów pigmentowych, które w przeciwieństwie do barwnikowych mają wysoką odporność na blaknięcie i długo zachowują swoją jakość.

Kolejnym elementem, który zapewnia wydrukom wysoką żywotność, jest bezkwasowe podłoże – papier lub płótno wysokiego gatunku i o jakości archiwalnej. Wybór papierów do wydruków giclée jest bardzo szeroki. Wszystkie produkowane są na bazie bawełny, lnu lub pulpy drzewnej i charakteryzuje je grubość i sztywność wyższa niż w przypadku zwykłych papierów fotograficznych. Właśnie ta sztywność może się okazać pewną wadą, ponieważ papier trudniej wyprostować, a obrazy wydrukowane z rolki będą się zawijać przy montażu.

Do przygotowania druku fine-art wykorzystuje się zwykle profile barwne ICC, czyli pliki opisujące w jaki sposób konkretne urządzenie ma odtworzyć lub wyświetlić obraz. Każdy papier i każde urządzenie ma swój profil, który należy uwzględnić dla uzyskania gwarancji wydruku najwyższej jakości i z jak najwierniej odwzorowaną gamą kolorystyczną. Zwykle takie profile dostępne są na stronach producentów markowych papierów.

Druk artystyczny stosuje się głównie do tworzenia reprodukcji grafik, fotografii i obrazów. W ostatnim czasie popularne jest także wykonywanie tą techniką limitowanych edycji prac jednego artysty, który osobiście bierze udział w całym procesie, podpisuje gotowe wydruki lub dodaje odręcznie jakiś unikatowy element. Gotowe obrazy nierzadko otrzymują numer seryjny oraz certyfikat autentyczności. Jeśli więc zakup oryginalnego obrazu przerasta nasze możliwości finansowe, a chcemy wzbogacić swoje wnętrze czymś efektownym i wyjątkowym, warto rozważyć kupienie wydruków fine-art.

Tagi: drukowanie zdjęćtechniki druku
Poprzedni wpis

Wydruk w ramie, czyli łatwy przepis na elegancję

Następny wpis

Nowoczesne techniki. Komu przyda się druk UV?

Następny wpis
Światło UV

Nowoczesne techniki. Komu przyda się druk UV?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.