Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Dlaczego opakowania są ważne w identyfikacji wizualnej?

Aleksandra Michaliszyn Aleksandra Michaliszyn
13 maja 2022
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Mildlee/unsplash.com

Artykuł sponsorowany

Design opakowań jest niezwykle ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Opakowania mają bowiem niemały wpływ na budowanie wizerunku, zarówno samego produktu, jak i całego brandu. Dowiedz się, dlaczego opakowania są tak ważne oraz jak zaprojektować dobre opakowanie.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Warto zacząć od tego, czym dokładnie jest identyfikacja wizualna. Jest to pojęcie obejmujące wszystkie wizualne elementy marki wpływające na jej wizerunek. Oznacza to, że do identyfikacji wizualnej możemy zaliczyć między innymi logo oraz logotyp, kolorystykę oraz symbolikę, wystrój wnętrz, które powiązane są z marką, dress code pracowników, a także design opakowań. Wszystkie te elementy są niesamowicie ważne w tworzeniu wizerunku oraz budowaniu świadomości marki, dlatego też każda marka powinna stworzyć tak zwaną księgę identyfikacji wizualnej. Opisuje ona w najdrobniejszych szczegółach wszelkie parametry takie jak kolory, fonty, szatę graficzną, materiały użyte do wykonania opakowań itd.

Opakowanie jako element identyfikacji wizualnej

Design opakowań jest ważnym elementem tworzenia identyfikacji wizualnej marki – w końcu bardzo często to właśnie opakowanie jest pierwszym, co klient zobaczy. Jest ono swoistym kreatorem wizerunku, dlatego też powinno być zaprojektowane z dbałością o każdy najmniejszy szczegół. O czym więc należy pamiętać, projektując opakowanie? Przede wszystkim o doborze odpowiedniej kolorystyki. Nie od dzisiaj wiadomo, że kolory przypisane są poszczególnym emocjom i budzą konkretne skojarzenia, dlatego też oczywiste jest, że barwa i odcień opakowania może podświadomie wpłynąć na decyzję zakupową oraz rozpoznawalność marki. Przecież kiedy pomyślisz o czekoladzie w fioletowym opakowaniu lub o gazowanym napoju w czerwonej puszce, to przychodzą Ci na myśl konkretne marki, prawda? Wybierz więc taki kolor opakowania, który wyróżni Twój produkt na tle konkurencji. 

Istotnym czynnikiem jest także bezpieczeństwo. Głównym zadaniem opakowania jest ochrona towaru, dlatego też powinno być ono wykonane z wysokiej jakości materiałów. Jeśli zdecydujesz się na tanie i kiepskie materiały, również Twoja marak będzie postrzegana w ten sposób, a z pewnością tego nie chcesz. Wybór materiału ma ogromne znaczenie również wtedy, kiedy zależy Ci na pozycjonowaniu marki jako przyjaznej ekologicznie – dla podkreślenia wartości ekologicznych związanych z Twoją marką postaw na opakowania pozyskane z recyklingu lub wykonane z materiałów w pełni bezpiecznych dla środowiska.

Jeśli szukasz odpowiednich opakowań dla swoich produktów, koniecznie sprawdź stronę https://aba-poland.pl/. Jeżeli zaś potrzebujesz pomocy w przygotowaniu towarów do wysyłki, z pewnością spodoba Ci się oferta https://swistakpakuje.pl/. 

Zdj. główne: Mildlee/unsplash.com

Tagi: brandingdesign opakowańidentyfikacja wizualna
Poprzedni wpis

Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, Cz.2 – plik JPG

Następny wpis

Jak uniknąć najgorszych błędów w druku konwencjonalnym

Następny wpis
Charisse Kenion/unsplash.com

Jak uniknąć najgorszych błędów w druku konwencjonalnym

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie przegap

Poradnik techniczny

Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki

1 czerwca 2023
Druk

Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej?

26 maja 2023
Reklama

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

26 maja 2023
Druk

Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści

23 maja 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Inne
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy ekologia Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizytówka firmowa

Reklama

Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych

Czytaj więcej

Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Toner Canon — doskonała jakość wydruków dla Twojej drukarki 1 czerwca 2023
  • Dlaczego druk wciąż ma znaczenie w erze cyfrowej? 26 maja 2023
  • Druk cyfrowy: Innowacyjna technologia, która zmienia oblicze przemysłu poligraficznego 26 maja 2023
  • Druk: Rewolucja w sposobie tworzenia i udostępniania treści 23 maja 2023
  • Ewolucja reklamy: Jak nowe technologie wpływają na efektywność kampanii reklamowych 23 maja 2023
  • Rewolucja w druku 3D: Jak ta technologia rewolucjonizuje produkcję i prototypowanie? 19 maja 2023
  • Jakie technologie druku są stosowane w nowoczesnych drukarniach i jak wpływają na jakość wydruków? 18 maja 2023
  • Plotery: Precyzyjne narzędzia graficzne 17 maja 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.