Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Dlaczego opakowania są ważne w identyfikacji wizualnej?

Aleksandra Michaliszyn Aleksandra Michaliszyn
13 maja 2022
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Mildlee/unsplash.com

Artykuł sponsorowany

Design opakowań jest niezwykle ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Opakowania mają bowiem niemały wpływ na budowanie wizerunku, zarówno samego produktu, jak i całego brandu. Dowiedz się, dlaczego opakowania są tak ważne oraz jak zaprojektować dobre opakowanie.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Warto zacząć od tego, czym dokładnie jest identyfikacja wizualna. Jest to pojęcie obejmujące wszystkie wizualne elementy marki wpływające na jej wizerunek. Oznacza to, że do identyfikacji wizualnej możemy zaliczyć między innymi logo oraz logotyp, kolorystykę oraz symbolikę, wystrój wnętrz, które powiązane są z marką, dress code pracowników, a także design opakowań. Wszystkie te elementy są niesamowicie ważne w tworzeniu wizerunku oraz budowaniu świadomości marki, dlatego też każda marka powinna stworzyć tak zwaną księgę identyfikacji wizualnej. Opisuje ona w najdrobniejszych szczegółach wszelkie parametry takie jak kolory, fonty, szatę graficzną, materiały użyte do wykonania opakowań itd.

Opakowanie jako element identyfikacji wizualnej

Design opakowań jest ważnym elementem tworzenia identyfikacji wizualnej marki – w końcu bardzo często to właśnie opakowanie jest pierwszym, co klient zobaczy. Jest ono swoistym kreatorem wizerunku, dlatego też powinno być zaprojektowane z dbałością o każdy najmniejszy szczegół. O czym więc należy pamiętać, projektując opakowanie? Przede wszystkim o doborze odpowiedniej kolorystyki. Nie od dzisiaj wiadomo, że kolory przypisane są poszczególnym emocjom i budzą konkretne skojarzenia, dlatego też oczywiste jest, że barwa i odcień opakowania może podświadomie wpłynąć na decyzję zakupową oraz rozpoznawalność marki. Przecież kiedy pomyślisz o czekoladzie w fioletowym opakowaniu lub o gazowanym napoju w czerwonej puszce, to przychodzą Ci na myśl konkretne marki, prawda? Wybierz więc taki kolor opakowania, który wyróżni Twój produkt na tle konkurencji. 

Istotnym czynnikiem jest także bezpieczeństwo. Głównym zadaniem opakowania jest ochrona towaru, dlatego też powinno być ono wykonane z wysokiej jakości materiałów. Jeśli zdecydujesz się na tanie i kiepskie materiały, również Twoja marak będzie postrzegana w ten sposób, a z pewnością tego nie chcesz. Wybór materiału ma ogromne znaczenie również wtedy, kiedy zależy Ci na pozycjonowaniu marki jako przyjaznej ekologicznie – dla podkreślenia wartości ekologicznych związanych z Twoją marką postaw na opakowania pozyskane z recyklingu lub wykonane z materiałów w pełni bezpiecznych dla środowiska.

Jeśli szukasz odpowiednich opakowań dla swoich produktów, koniecznie sprawdź stronę https://aba-poland.pl/. Jeżeli zaś potrzebujesz pomocy w przygotowaniu towarów do wysyłki, z pewnością spodoba Ci się oferta https://swistakpakuje.pl/. 

Zdj. główne: Mildlee/unsplash.com

Tagi: brandingdesign opakowańidentyfikacja wizualna
Poprzedni wpis

Plik RAW a JPG. Zalety i wady obu rozwiązań, Cz.2 – plik JPG

Następny wpis

Jak uniknąć najgorszych błędów w druku konwencjonalnym

Następny wpis
Charisse Kenion/unsplash.com

Jak uniknąć najgorszych błędów w druku konwencjonalnym

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?
Reklama

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?

25 stycznia 2023
Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość
Reklama

Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość

23 stycznia 2023
kaboompics/pixabay.com
Poradnik techniczny

Jak drukować z telefonu?

11 stycznia 2023
Jakie są rodzaje druku?
Druk

Jakie są rodzaje druku?

5 stycznia 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki? 25 stycznia 2023
  • Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość 23 stycznia 2023
  • Jak drukować z telefonu? 11 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Targi CCE International już w marcu! Poznaj program wydarzenia 5 stycznia 2023
  • Dzierżawa kserokopiarek – znakomite rozwiązanie dla rozwijających się firm 2 stycznia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.