Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Reklamowy >

Czy reklama papierowa ma sens w dobie cyfryzacji?

Justyna Dereń Justyna Dereń
16 lutego 2021
w Druk, Reklamowy
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Stos czasopism

(fot. Tim Mossholder, źródło: unsplash.com)

W dobie cyfryzacji zdecydowanie zmieniło się nasze rozumienie komunikacji i reklamy. Nowymi kanałami marketingowymi stały się przede wszystkim media społecznościowe, w których spędzamy coraz więcej czasu. Czy ta zmiana jest w stanie wyprzeć klasyczną reklamę papierową?

Wiarygodność

Magazyny i gazety mogą pozostać w domach lub biurach wiele miesięcy, a nawet lat, podczas gdy reklamy internetowe często pojawiają się dosłownie na chwilę, migając użytkownikom przed oczami i nierzadko budząc ich irytację. Wyskakujące okienka i banery reklamowe mogą przytłaczać, a strach przed spamem i wirusami wystarczy, by użytkownicy byli zmęczeni klikaniem.

(fot. Simona Sergi, źródło: unsplash.com)

Oprócz tego reklama w papierowych publikacjach branżowych ma pewien stopień wiarygodności, podczas gdy często można odnieść wrażenie, że w Internecie publikować może każdy i wszystko.

Jeśli zdecydujesz się na reklamę papierową, koniecznie zadbaj o to, by była spójna pod względem wybranych fontów, czcionek, kolorów i zdjęć. W ten sposób łatwiej dotrzesz do potencjalnych klientów i zbudujesz trwałą komunikację wizualną swojej marki.

Większe zaangażowanie

Konsumenci bardziej angażują się w materiały czytane w sposób klasyczne, natomiast witryny internetowe traktują po macoszemu, po prostu je scrollując – jak wskazują statystyki, zajmuje im to zaledwie 15 sekund. Dodatkowo badania pokazują, że tekst na ekranie cyfrowym czytamy o 20-30% wolniej niż na papierze, co często prowadzi do zaniechania lektury.

(fot. Toa Heftiba, źródło: unsplash.com)

Reklamy drukowane wywierają większy wpływ na czytelnika. Jeśli spędzamy dużo czasu w Internecie, przyzwyczailiśmy się już do wyskakujących reklam. Często je ignorujemy, a nawet blokujemy za pomocą specjalnego programu. Z kolei reklamy w gazetach i czasopismach przykuwają uwagę i zapadają w pamięć. Pozwalają budować świadomość marki. Jak wskazują badania, klienci chętniej sięgają po produkty, o których już kiedyś czytali.

Mniej reklam drukowanych

Coraz więcej firm polega wyłącznie na reklamach internetowych, stąd warto wykorzystać powstałą przestrzeń i włączyć w kampanię marketingową np. reklamy w prasie. Dzięki temu wyróżnisz się z tłumu i łatwiej trafisz do potencjalnych klientów.

To, czy reklama papierowa rzeczywiście przyniesie Ci wymierne korzyści, w dużej mierze zależy jednak od Twojej grupy docelowej. Młodzi konsumenci, którzy dorastali bez kontaktu z mediami drukowanymi, faktycznie rzadziej sięgają po gazety niż starsze pokolenie. W związku z tym drukowana reklama gadżetu technologicznego może być mniej skuteczna od tej opublikowanej na blogu tematycznym.

Drukowane kody QR, czyli nowoczesny kompromis

(fot. Toa Heftiba, źródło: unsplash.com)

Umieszczanie kodów QR na drukowanych elementach to doskonały sposób na wypełnienie luki między drukiem a Internetem. Po zeskanowaniu kodu QR za pomocą smartfona użytkownik zostanie natychmiast przekierowany na firmową witrynę lub w inne wybrane miejsce w sieci. Pamiętaj, że znalezienie właściwej równowagi między różnymi mediami zapewni Ci stały przepływ dochodów, wzrost sprzedaży i nowych klientów.

W mediach drukowanych możesz także zamieścić ikony i tagi platform społecznościowych. W ten sposób zachęcisz tradycyjnych konsumentów do zajrzenia na Twoje kanały social media. Publikuj angażujące treści online, które uzupełnią materiały prasowe.

Esencja przekazu

Marzysz o tym, by reklama skutecznie przyciągnęła uwagę? Przede wszystkim nie bój się białej przestrzeni. To, że kupujesz reklamę na jedną stronę, wcale nie oznacza, że musisz ją w całości zapełnić treścią i obrazami. Zadbaj o to, by była atrakcyjna wizualnie i odpowiednio rozplanowana. Białe przestrzenie często działają na jej korzyść i pomagają uporządkować poszczególne elementy, niwelując tym samym efekt przytłoczenia.

Tagi: druk wielkoformatowy
Poprzedni wpis

Na czym polega technika druku solwentowego?

Następny wpis

IKEA bez drukowanego katalogu

Następny wpis
Logo sklepu IKEA

IKEA bez drukowanego katalogu

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Nowoczesna drukarka 3D
Baza wiedzy

Druk 3D – poznaj jego największe wady i zalety

18 lutego 2021
Stosy złotych monet
Poradnik techniczny

W jaki sposób zaoszczędzić na druku w firmie?

18 lutego 2021
Błyszcząca metalowa kula
Druk

Naklejki chromowane – zrób efekt WOW!

18 lutego 2021
Ostrzeżenie przed wilgotną powierzchnią
Baza wiedzy

Druki antypoślizgowe – na co zwrócić szczególną uwagę?

18 lutego 2021

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Poradnik techniczny
  • Wiadomości

Tagi

drukarka drukarki domowe druk ekologiczny drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk wielkoformatowy gadżety biurowe jakie kolory katalog produktów nowoczesne drukarki opakowania na produkty papier ekologiczny polska izba książki przygotowanie do druku rodzaje papieru techniki druku wizytówka firmowa

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Druk 3D – poznaj jego największe wady i zalety 17 lutego 2021
  • W jaki sposób zaoszczędzić na druku w firmie? 15 lutego 2021
  • Naklejki chromowane – zrób efekt WOW! 12 lutego 2021
  • Druki antypoślizgowe – na co zwrócić szczególną uwagę? 10 lutego 2021
  • Trendy drukarskie w zaproszeniach ślubnych 2021 8 lutego 2021
  • Eko papier – do czego można go użyć? 5 lutego 2021
  • Opakowania odporne na… wirusy? To możliwe! 4 lutego 2021
  • Czym jest poligrafia i co w pracy robi poligraf? 1 lutego 2021

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.