Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Druk > Artystyczny >

Self-publishing: ile kosztuje wydanie książki?

Agata Dobosz Agata Dobosz
3 listopada 2022
w Artystyczny
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Pexels/pixabay.com

Napisanie książki to tak naprawdę początek wydawniczej drogi. Po skończeniu dzieła autorzy często zastanawiają się, co dalej. Niektórzy decydują się na wydanie powieści tradycyjnym sposobem, za pomocą wydawnictwa. Inni wolą zrobić to na własną rękę i stawiają na self-publishing, który zresztą ostatnimi czasy zyskuje na popularności.

Napisanie i wydanie własnej książki to dla wielu osób wielkie marzenie, którego spełnienie niestety często nie jest zależne tylko od nich samych. Ogromne znaczenie ma tu zazwyczaj decyzja wydawnictwa, które podejmie się – lub nie – wydania danej powieści. Z tego względu coraz więcej autorów decyduje się na samodzielną publikację swojego dzieła. Cały proces nie jest skomplikowany, ale na pewno czasochłonny i… dosyć kosztowny. Co warto wiedzieć o self-publishingu? Ile to kosztuje?

Co to jest self-publishing?

Self-publishing wiąże się z niezależnością, ponieważ to autor jest wydawcą własnej książki i to on decyduje o każdym etapie procesu wydawniczego, nie musi dzielić się zyskami z wydawnictwem, ale jednocześnie ponosi wszystkie koszty.

Znajomość tego, jak wygląda proces wydawniczy w self-publishingu, pozwala autorowi przygotować się na koszty, które będzie musiał ponieść. Cały proces możemy podzielić na dwa większe etapy. Pierwszy polega na opracowaniu książki. Na tym etapie należy przeprowadzić redakcję i korektę tekstu, zaprojektować okładki i wnętrze książki, wybrać ilustracje i materiały (papier, techniki drukarskie, sposób oprawy), wykonać skład komputerowy i korektę techniczną. Następnym krokiem jest wydrukowanie wzorcowych egzemplarzy próbnych. Jeśli wszystko wygląda tak, jak powinno, można przejść do kolejnego etapu, czyli druku i oprawy książek.

Opracowanie tekstu i druk książek to podstawowe elementy procesu wydawniczego, których nie da się pominąć. Niektórzy autorzy wychodzą z założenia, że ich tekst brzmi tak dobrze, że nie potrzebuje redakcji i korekty, więc próbują „ciąć koszty”, rezygnując z profesjonalnych poprawek. Popełniają tym samym ogromny błąd, ponieważ mało który tekst jest tak dobrze napisany, że od razu nadaje się do publikacji. Nawet najwytrawniejszym pisarzom zdarza się popełniać błędy, a te wyłapie wprawne oko redaktora.

W procesie wydawniczym ważne są także działania marketingowe. Autor, który zdecyduje się na self-publishing, musi mieć świadomość tego, że to kolejny element, o którym musi sam pomyśleć. O promocję książki najlepiej zadbać jeszcze przed publikacją. Wiąże się to oczywiście z dodatkowymi kosztami.

Ile kosztuje wydanie książki w trybie self-publishing?

Wiemy już, za co musimy zapłacić, jeśli zdecydujemy się na samodzielne wydanie książki. Teraz spróbujmy przyjrzeć się kosztom. Na początku warto podkreślić, że podane widełki cenowe należy traktować orientacyjnie. Wycena konkretnej książki zależy od wielu czynników, między innymi od długości tekstu, liczby ilustracji, druku w kolorze lub czarno-białego, rodzaju papieru i oprawy.

Koszty poszczególnych etapów w procesie wydawniczym prezentują się następująco:

  • redakcja tekstu – 100-300 zł/arkusz wydawniczy (40 000 zzs),
  • korekta tekstu – 5-9 zł/1000 zzs,
  • skład i łamanie – 140-180 zł/arkusz wydawniczy,
  • projekt i przygotowanie okładki – 300-800 zł,
  • koszt druku – 20-30 zł/egzemplarz (w przypadku małego nakładu); 5-9 zł/egzemplarz (gdy nakład wynosi co najmniej 1000 egzemplarzy).

zdj. główne: Pexels/pixabay.com

Tagi: poradnikself-publishing
Poprzedni wpis

Zapowiedź wydarzenia – Paperworld 2023 już w styczniu!

Następny wpis

Darmowe programy do tworzenia grafiki

Następny wpis
cocoandwifi/pixabay.com

Darmowe programy do tworzenia grafiki

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?
Reklama

Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe?

14 marca 2023
Jaki kalendarz wybrać?
Artystyczny

Jaki kalendarz wybrać?

10 marca 2023
Nośniki reklamy zewnętrznej
Reklama

Nośniki reklamy zewnętrznej

6 marca 2023
Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?
Reklama

Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć?

23 lutego 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design druk 3D drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama reklama zewnętrzna rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Jadalne logo, czyli jakie produkty spożywcze można zmienić w podarunki biznesowe? 14 marca 2023
  • Jaki kalendarz wybrać? 10 marca 2023
  • Nośniki reklamy zewnętrznej 6 marca 2023
  • Konwersja na stronie internetowej – czym jest i jak ją zwiększyć? 23 lutego 2023
  • Do czego może być wykorzystany druk 3D? 16 lutego 2023
  • Jakie zadania spełniają pudełka kartonowe? 6 lutego 2023
  • Wysokiej jakości panele kontrolne i płyty czołowe dla branży RTV/AGD 3 lutego 2023
  • Wydruki reklamowe – co wybrać dla firmy? 1 lutego 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.