Co warto nadrukować na opakowaniu produktu?

Kinga Sobczak
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Etykiety umieszczane na produktach są bardzo istotnym narzędziem marketingowym, ale przede wszystkim informacyjnym. Elementy, które powinny się na niej znaleźć, określone są przez polskie i unijne prawo. Najbardziej rygorystyczne przepisy dotyczą produktów spożywczych, jednak są takie informacje, które powinny znaleźć się na każdym opakowaniu, niezależnie od rodzaju produktu.

Informacje ogólne na etykietach

Każda etykieta znajdująca się na opakowaniu, niezależnie od produktu, powinna zawierać informacje dotyczące tego, co znajduje się w środku i kto produkt wyprodukował. Na etykiecie musi znaleźć się więc wyraźna nazwa produktu, a także nazwa i adres firmy, która go wyprodukowała czy też adres importera.

Informacje na etykiecie muszą być czytelne i łatwe do znalezienie. Klient nie może zostać wprowadzony w błąd przez niejasne czy błędne oznakowanie produktu. Wszystkie etykiety muszą być napisane w języku polskim, a także posiadać dodatkowe oznaczenia, jeśli wymagają tego przepisy. Różnorodne opakowania, na których można drukować wszystkie niezbędne elementy, można znaleźć na stronie https://betmor.pl/.

Etykiety na kosmetykach

Na kosmetykach powinny znaleźć się następujące informacje:

– nazwa i adres firmy produkującej kosmetyk (albo kraj pochodzenia)

– ilość preparatu w opakowaniu

– data minimalnej trwałości oraz numer partii

– PAO, czyli symbol Period After Opening – dla produktów wielokrotnego użytku, który świadczy o czasie, w ciągu jakiego można korzystać z kosmetyku

– składniki

– szczególne ostrzeżenia, na przykład „produkt łatwopalny” czy „nie stosować u dzieci poniżej 3 lat”.

Informacje znajdujące się na kosmetykach są istotne, ponieważ to od nich zależy prawidłowe użycie preparatu przez konsumenta. Wspomniana firma Betmor pudełka na kosmetyki oferuje nie tylko designerskie, ale także produkowane z użyciem najlepszych technologii.

Informacje na produktach spożywczych

Przepisy regulują zwłaszcza to, co powinno znajdować się na etykietach produktów spożywczych. Ich opakowania powinny zawierać informacje o nazwie produktu, wykazie składników, dacie minimalnej trwałości albo terminie przydatności do spożycia, a także o sposobie przygotowania. Tak samo jak w przypadku kosmetyków, konieczne jest także podanie kraju albo miejsca pochodzenia produktu oraz zawartość netto czy też liczba sztuk. Na produktach spożywczych drukuje się także warunki ich przechowywania, oznaczenie partii produkcyjnej oraz wartość odżywczą.

Etykieta i opakowanie jako element marketingu

Każdy produkt, który jest wprowadzany do sprzedaży, musi posiadać etykietę. Coraz częściej producenci wykorzystują ją jako narzędzie marketingowe. Na etykietach i opakowaniach nadrukowuje się logo marki i projektuje się je tak, żeby przyciągały wzrok.

Istotny jest także rodzaj opakowania. Coraz większa ilość firm decyduje się na pudełka ekologiczne, na które konsumenci zwracają uwagę. Wynika to z rosnącej popularności działań pro-eko.

Warto też projektować własne etykiety. Pozwoli to zachęcić klientów do skorzystania z konkretnych produktów. Ciekawy design oraz chwytliwy tekst mogą stać się znakiem rozpoznawalnym produktu i jednocześnie bardzo dobrym rozwiązaniem marketingowym. To bardzo skuteczna forma promocji produktów, ponieważ własne etykiety nadają im indywidualnego charakteru. Mamy możliwość stworzenia unikatowego wzoru, a to jest doceniane przez klientów.

Podsumowując: oprócz obowiązkowych informacji dotyczących produktu, warto postawić na ciekawe rozwiązania graficzne na etykietach. Pozwoli to zwrócić uwagę klientów. Dobrym rozwiązaniem będzie użycie kolorów, które kojarzą się z produktem czy z firmą, a także umieszczenie na etykiecie logo firmy.

Zdjęcie główne: Ron Lach/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*