Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Baza wiedzy >

Przydatna lektura: angielski słownik terminów poligraficznych

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
2 grudnia 2021
w Baza wiedzy
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
Mikołaj/unsplash.com

Oto obowiązkowa pozycja w biblioteczce każdego poligrafa – aktualny i bogaty słownik angielskich terminów poligraficznych. Książka została wydana w 2010 roku nakładem Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego. To pierwszy i na razie jedyny taki tytuł na rynku. Jego dopełnienie stanowi wydany w 2013 roku angielsko-polski leksykon terminów poligraficznych.

Od specjalistów dla specjalistów

Autorami słownika są specjaliści związani z branżą poligraficzną – praktycy, badacze, wykładowcy. Wspólnymi siłami stworzyli wspaniałe kompendium wiedzy z zakresu typografii, teorii barw, wszystkich etapów druku, procesów wydawniczych i introligatorskich.

Główna część książki zawiera ponad 2400 haseł w języku angielskim z obszernymi objaśnieniami po polsku i wskazaniem określeń bliskoznacznych. Część końcową stanowi polsko-angielski indeks słownikowy. Pozycja może zainteresować osoby związane z branżą wydawniczą, introligatorską i poligraficzną, szczególnie studentów powiązanych kierunków. Oprócz tego może być przydatna dla tych, którzy regularnie korzystają z takich usług, np. wydawców, producentów opakowań, grafików, agencji reklamowych itd.

Bogactwo i aktualność terminów sprawiają, że słownik jest nieocenionym źródłem informacji i może być pomocny w przyswajaniu trudnej, angielskiej terminologii branżowej.

Zdj. główne: Mikołaj/unsplash.com

Tagi: poligrafiasłownik terminów poligraficznychterminy poligraficzne
Poprzedni wpis

Skład książki. Jakie kroki są niezbędne?

Następny wpis

Nadruki na odzieży. Co jest najważniejsze?

Następny wpis
Micaela Parente/unsplash.com

Nadruki na odzieży. Co jest najważniejsze?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Pexels/pixabay.com
Wiadomości

Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy!

30 czerwca 2022
Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?
Poradnik techniczny

Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?

24 czerwca 2022
Yuhan Du/unsplash.com
Poradnik techniczny

Jak drukować dyplomy?

23 czerwca 2022
Tektura falista jako materiał przyszłości
Druk

Tektura falista jako materiał przyszłości

20 czerwca 2022

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe Bobst Inventor Award branża poligraficzna czasopisma drukarka drukarki drukarki domowe druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie na folii drukowanie zdjęć druk pocztówek druk wielkoformatowy ekologia Eticod Europapier Polska folia samoprzylepna fotografia gadżety biurowe jakie kolory kartony opakowaniowo-graficzne katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki obróbka zdjęć opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru Stora Enso techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wizytówka firmowa

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy! 30 czerwca 2022
  • Jak oznaczyć przesyłki kurierskie? 24 czerwca 2022
  • Jak drukować dyplomy? 23 czerwca 2022
  • Tektura falista jako materiał przyszłości 20 czerwca 2022
  • Boom na rich media – alternatywa dla tradycyjnej reklamy! 14 czerwca 2022
  • Jak stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową? 10 czerwca 2022
  • Pracownik Bobst z nagrodą – jego system wykryje błędy w tłoczeniu! 9 czerwca 2022
  • Europapier Polska rozszerzył wachlarz produktów. Co znalazło się w ofercie? 2 czerwca 2022

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.