Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Baza wiedzy >

Papier billboardowy, czyli blueback. Do czego go wykorzystać?

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
23 grudnia 2021
w Baza wiedzy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Papier billboardowy, czyli blueback. Do czego go wykorzystać?

Wielkoformatowe wydruki outdoorowe wymagają użycia specjalnych i wysoko odpornych podłoży. Jednym z nich jest papier Blue Back Side (BBS).

Reklamy zewnętrzne narażone są na zmienne i niesprzyjające czynniki pogodowe, które szybko mogą obniżyć ich jakość, a także znacząco wpłynąć na skrócenie czasu ich użytkowania. W poligrafii stosuje się szereg technik i zabiegów, które mają na celu zwiększyć wytrzymałość takich wydruków i ochronić je przed szybszym zużyciem. Reklama outdoorowa korzysta więc ze specjalnych tuszy i drukarek, a także papierów.

Blue Black Side – czym jest?

To wytrzymały papier powlekany, nieprzezroczysty, o optymalnej białości i z charakterystycznym niebieskim podkładem izolującym, któremu zawdzięcza swoją nazwę. Właśnie ten podkład odróżnia BBS od innych papierów do druków wielkoformatowych. Niebieska warstwa pokryta klejem ułatwia montaż i izoluje wydruk od podłoża, na którym jest umieszczony. To dodatkowo zwiększa trwałość reklamy i chroni ją przed niekorzystnym działaniem czynników zewnętrznych.

Blueback dostępny jest w kilku grubościach – najczęściej ma gramaturę 115 g/m² i 120 g/m², ale spotkać można też grubsze i cieńsze warianty. Zwykle sprzedaje się go w rolkach o określonej szerokości powierzchni do zadruku (123 cm), jednak bez trudu można zamówić egzemplarze o niestandardowych wymiarach.

Wady i zalety BBS

Papier BlueBack charakteryzuje się wysoką odpornością na zmiany temperatury i wilgotności, bezpośrednie działanie promieni słonecznych, wody i wiatru, a trwałość kolorów obrazu uzyskuje się dzięki wysokiej jakości atramentom na bazie barwników rozpuszczalnikowych. Oprócz tego praktycznie nie ma tendencji do pękania i pęcznienia.

Żywotność papieru BlueBack na zewnątrz jest ograniczona do trzech miesięcy. Jeśli jest używany w pomieszczeniach, może służyć przez cały rok, zachowując jakość i świeżość kolorów.

Wśród wad można wskazać jedynie fakt, że nie jest kompatybilny ze wszystkimi typami maszyn drukarskich, co oznacza, że nie każdy producent reklam może wydrukować na nim obraz wysokiej jakości. Na przykład podczas drukowania na papierze Blueback na drukarce ekosolwentowej atrament nie połączy się w pełni z powierzchnią i w większości po prostu z niej odpadnie. W rezultacie otrzymany obraz będzie blady i „zaśnieżony”.

Druk UV jest idealny do drukowania na papierze blueback. Atrament nie wnika do papieru, ale wręcz przeciwnie, pozostaje na powierzchni, utwardzając się pod wpływem promieniowania UV. W rezultacie wydruki są jasne, wyraźne i w 100% przyjazne dla środowiska.

Zastosowanie

Papier BlueBack jest przeznaczony głównie do drukowania atramentem solwentowym, ale jest kompatybilny również z atramentami UV i lateksowymi.

Dzięki takim właściwościom, jak odporność na wahania temperatury, oddziaływanie wiatru, wody czy promieni UV, najczęściej stosowany jest w reklamie zewnętrznej, w szczególności do drukowania banerów, billboardów i różnych oznakowań. BBS jest nieprzezroczysty, więc można naklejać go na ciemne powierzchnie, a także na inne wydruki bez konieczności ich zrywania.

Ponieważ druk na papierze Blueback nie jest zbyt kosztowny, chętnie korzystają z niego różne firmy, organizacje, a także działacze prowadzący własne krótko i średnioterminowe kampanie.

Zdj. główne: Annie Spratt/unsplash.com

Tagi: bluebackdo czego wykorzystywać?papier billboardowy
Poprzedni wpis

Wygrany pandemii? Branża opakowań! [BADANIE]

Następny wpis

Pozycjonowanie SEO, a płatna kampania reklamowa

Następny wpis
Pozycjonowanie SEO, a płatna kampania reklamowa

Pozycjonowanie SEO, a płatna kampania reklamowa

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Pexels/pixabay.com
Wiadomości

Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy!

30 czerwca 2022
Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?
Poradnik techniczny

Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?

24 czerwca 2022
Yuhan Du/unsplash.com
Poradnik techniczny

Jak drukować dyplomy?

23 czerwca 2022
Tektura falista jako materiał przyszłości
Druk

Tektura falista jako materiał przyszłości

20 czerwca 2022

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe Bobst Inventor Award branża poligraficzna czasopisma drukarka drukarki drukarki domowe druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie na folii drukowanie zdjęć druk pocztówek druk wielkoformatowy ekologia Eticod Europapier Polska folia samoprzylepna fotografia gadżety biurowe jakie kolory kartony opakowaniowo-graficzne katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki obróbka zdjęć opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru Stora Enso techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wizytówka firmowa

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy! 30 czerwca 2022
  • Jak oznaczyć przesyłki kurierskie? 24 czerwca 2022
  • Jak drukować dyplomy? 23 czerwca 2022
  • Tektura falista jako materiał przyszłości 20 czerwca 2022
  • Boom na rich media – alternatywa dla tradycyjnej reklamy! 14 czerwca 2022
  • Jak stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową? 10 czerwca 2022
  • Pracownik Bobst z nagrodą – jego system wykryje błędy w tłoczeniu! 9 czerwca 2022
  • Europapier Polska rozszerzył wachlarz produktów. Co znalazło się w ofercie? 2 czerwca 2022

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.