Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Baza wiedzy >

Nowoczesne techniki. Komu przyda się druk UV?

Karolina Dobrowolska Karolina Dobrowolska
10 maja 2021
w Baza wiedzy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Światło UV

(fot. Rich Smith, źródło: unsplash.com)

Druk UV to metoda druku cyfrowego wykorzystująca światło ultrafioletowe (UV) do utwardzania tuszu, klejów na papierze, aluminium, płycie piankowej lub akrylu – w rzeczywistości technikę tę można wykorzystać do drukowania na prawie wszystkim.

Jak działa druk UV?

Sednem działania drukarki UV jest to, że atrament zostaje od razu wystawiony na bezpośrednie działanie światła ultrafioletowego. Z racji tego, że wysycha natychmiast, nie ma problemu z rozmazywaniem lub przesiąkaniem atramentu. Ostatecznie otrzymujesz wysokiej jakości wydruki, które wyglądają fantastycznie. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli drukujesz dokumenty, takie jak np. materiały marketingowe, które wymagają wyrazistych detali.

Jaka jest różnica między drukiem UV a drukiem konwencjonalnym?

Druk UV i druk konwencjonalny to dwa zasadniczo różne procesy.

Tradycyjny druk wymaga użycia atramentów i rozpuszczalników. Drukarka nakłada tusze na materiał, a następnie zawarte w nich rozpuszczalniki (często niebezpieczne LZO) wyparowują do powietrza, pozostawiając w rezultacie wydruk.

Druk UV zaś wykorzystuje atramenty, które wysychają w procesie fotomechanicznym. Drukarka emituje wysokoenergetyczne światło UV w kierunku atramentu, gdy uderza w materiał, niemal natychmiast go wysusza. Dlatego też drukarki UV mogą sobie poradzić lepiej w sytuacji, kiedy brakuje atramentu.

(fot. Chaozzy Lin, źródło: unsplash.com)

Korzyści z druku UV

Istnieje wiele zalet drukowania z pomocą UV, które sprawiają, że jest to doskonała opcja dla właścicieli firm:

  • proces jest bardziej wydajny niż przy zwykłych metodach wydruku;
  • oszczędzamy czas, zwłaszcza jeśli mamy dużo wydruków do wykonania;
  • druk UV jest bardziej odporny na zarysowania i zadrapania, dlatego jeśli potrzebujesz materiałów drukowanych, które będą przenoszone lub transportowane, lepszym rozwiązaniem jest UV;
  • materiały drukowane w technologii UV są bardziej wyraziste i mają żywsze kolory niż ich odpowiedniki drukowane konwencjonalnie. Oznacza to, że jeśli chcesz zachwycić klientów lub stworzyć określoną estetykę, jest to idealna opcja drukowania. Atrament wysycha szybciej, zachowując intensywność koloru;
  • nie musisz czekać, aż elementy wyschną, zanim wyjmiesz je z drukarki. Wydruki UV schodzą z drukarki i są gotowe do pracy. Dzięki wyrazistemu wykończeniu Twoje materiały będą wyglądać profesjonalnie i luksusowo. Jednym z charakterystycznych objawów taniego druku jest rozbryzgiwanie się tuszu. Nie stanowi to problemu w przypadku druku UV i gwarantuje zachwyt klientów.

Druk UV może zmniejszyć Twój ślad węglowy!

(fot. Ivan Bandura, źródło: unsplash.com)

Czy Twoja firma wdraża ekologiczne rozwiązania? Jeśli tak, to druk UV może być dla Ciebie idealną opcją. Jest to zdecydowanie bardziej przyjazna środowisku alternatywa, ponieważ atramenty do druku UV nie są oparte na rozpuszczalnikach i dzięki temu nie szkodzą środowisku podczas parowania.

Firmy dbające o środowisko stają się niezwykle ważne dla klientów. Dzięki drukowi UV możesz pokazać, że Twoja firma poważnie traktuje dobro naszej planety, jednocześnie nie rezygnując z wysokiej jakości materiałów.

Druk UV może Ci zapewnić przewagę nad konkurencją. Ciekawe jest to, że niewiele firm faktycznie wykorzystuje oświetlenie UV w swoim modelu biznesowym. W związku z tym, jeśli chcesz się wyróżnić, drukarka UV może być świetnym wyborem.

Tagi: nowoczesne drukarkitechniki druku
Poprzedni wpis

Druk dla wymagających estetów: fine-art

Następny wpis

Folia adhezyjna, czyli klejenie bez kleju

Następny wpis
witryna sklepowa

Folia adhezyjna, czyli klejenie bez kleju

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Pexels/pixabay.com
Wiadomości

Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy!

30 czerwca 2022
Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?
Poradnik techniczny

Jak oznaczyć przesyłki kurierskie?

24 czerwca 2022
Yuhan Du/unsplash.com
Poradnik techniczny

Jak drukować dyplomy?

23 czerwca 2022
Tektura falista jako materiał przyszłości
Druk

Tektura falista jako materiał przyszłości

20 czerwca 2022

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe Bobst Inventor Award branża poligraficzna czasopisma drukarka drukarki drukarki domowe druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie na folii drukowanie zdjęć druk pocztówek druk wielkoformatowy ekologia Eticod Europapier Polska folia samoprzylepna fotografia gadżety biurowe jakie kolory kartony opakowaniowo-graficzne katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki obróbka zdjęć opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru Stora Enso techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wizytówka firmowa

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Szykują się zmiany dla zawodowych artystów – projekt ustawy już gotowy! 30 czerwca 2022
  • Jak oznaczyć przesyłki kurierskie? 24 czerwca 2022
  • Jak drukować dyplomy? 23 czerwca 2022
  • Tektura falista jako materiał przyszłości 20 czerwca 2022
  • Boom na rich media – alternatywa dla tradycyjnej reklamy! 14 czerwca 2022
  • Jak stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową? 10 czerwca 2022
  • Pracownik Bobst z nagrodą – jego system wykryje błędy w tłoczeniu! 9 czerwca 2022
  • Europapier Polska rozszerzył wachlarz produktów. Co znalazło się w ofercie? 2 czerwca 2022

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.