Printure.pl
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy
No Result
View All Result
Printure.pl
No Result
View All Result

Printure.pl > Baza wiedzy >

Druk fotograficzny C-type. Co go wyróżnia?

Klaudia Kostyra Klaudia Kostyra
31 marca 2022
w Baza wiedzy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Druk fotograficzny C-type. Co go wyróżnia?

Wiele osób uważa, że ​​każdy druk cyfrowy fotografii jest drukiem giclée, jednak na rynku dostępna jest również inna technika – druk chromogenny, czyli C-type.

C-type łączy w sobie elementy standardowej technologii cyfrowego druku fotografii oraz tradycyjnej analogowej wykonywanej w ciemni. Jest to raczej technika, z której korzystają profesjonaliści, jednak nie jest tak popularna jak wysoko ceniony giclée, o którym pisaliśmy tutaj.

Czym jest druk fotograficzny C-type?

Cyfrowy wydruk C-type (lub chromogenny) to odbitka fotograficzna, która została naświetlona przy użyciu technologii cyfrowej, a nie tradycyjnych technik analogowych (zwanych inaczej ciemnią). W układzie analogowym powiększalnik, urządzenie optyczne podobne do rzutnika slajdów, rzutuje obraz negatywu na arkusz papieru fotograficznego, kontrolując jednocześnie ostrość, intensywność i czas trwania naświetlania.

W przypadku druku C-type ta część procesu jest kontrolowana z komputera, a papier jest naświetlany za pomocą laserów lub diod LED, a nie żarówki. Druga część tradycyjnego procesu jest jednak bardzo podobna. Papier zawierający obraz jest przetwarzany w wywoływaczu fotograficznym, następnie przepuszczany przez utrwalacz wybielający, po czym ostatecznie myty w wodzie w celu usunięcia chemikaliów procesowych. Obraz jest następnie pozostawiany do wyschnięcia.

Cechy druku C-type

Technika ta była wczesną metodą tworzenia wydruków wielkoformatowych i nawet dziś cyfrowe drukarki C-type są w stanie wytwarzać większe obrazy niż drukarki atramentowe, co sprawia, że ten format jest szczególnie chętnie wykorzystywany przez fotografów wielkoformatowych.

Wydruki powinny wytrzymać około 40 lat ekspozycji na światło, czyli więcej niż pigmentowe, ale mniej niż archiwalne. Ponieważ są wyjątkowo czułe na światło, można przedłużyć ich żywotność, umieszczając je za szkłem ochronnym lub trzymając w ciemnym pomieszczeniu. Wydruki charakteryzują się wyrafinowanymi przejściami tonalnymi, subtelnymi kolorami i wysoką jakością.

Technika wykorzystuje specjalny papier z halogenkiem srebra, który jest czuły na światło. Wybór takich papierów jest znacznie ograniczony, co nie znaczy, że go nie ma. By osiągnąć ciekawe i zadowalające efekty, możemy skorzystać z typów matowych, półmatowych, metalicznych i błyszczących.

C-type a giclée – różnice

Obie techniki drukowania zapewniają doskonałe rezultaty, jednak należy wziąć pod uwagę różne atrybuty tych procesów oraz cechy każdego rodzaju papieru, z którego możemy skorzystać.

Przede wszystkim giclée:

  • łączy w sobie atramenty pigmentowe z papierem archiwalnym, dzięki czemu uzyskuje się druk atramentowy o szczególnie wysokiej jakości i trwałości;
  • nie wykorzystuje chemii i naświetlania;
  • pozwala na druk w małych nakładach i w wysokiej rozdzielczości;
  • daje możliwość uzyskania na wydrukach wyraźnych kolorów i ostrych szczegółów.

W odróżnieniu od niego C-type:

  • to druk cyfrowy, w którym światło (naświetlanie laserami lub diodami LED) ma kluczowe znaczenie. Podobnie jak chemia, która służy do utrwalenia wydruku na papierze;
  • pozwala na wydruk fotografii w większych formatach;
  • tworzy kolory na poziomie molekularnym, dlatego jest w stanie oddać większy zakres tonalny – 16 milionów kolorów na cal kwadratowy.

Z druku C-type chętniej korzystają profesjonalni fotografowie, ponieważ technika pozwala na uzyskanie faktycznej odbitki, a nie wydruku. Z kolei giclée jest bardziej popularny wśród ilustratorów i autorów plakatów.

Zdj. główne: NordWood Themes/unsplash.com

Tagi: druk fotografiidruk i poligrafiatechniki drukarskie
Poprzedni wpis

Maszyna drukująca Full LED od jakiegoś czasu gości w Polsce. Co ją wyróżnia?

Następny wpis

Stand reklamowy krok po kroku. Jak go zaprojektować, by zwiększył Twoją sprzedaż?

Następny wpis
Stand reklamowy krok po kroku. Jak go zaprojektować, by zwiększył Twoją sprzedaż?

Stand reklamowy krok po kroku. Jak go zaprojektować, by zwiększył Twoją sprzedaż?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?
Reklama

Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki?

25 stycznia 2023
Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość
Reklama

Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość

23 stycznia 2023
kaboompics/pixabay.com
Poradnik techniczny

Jak drukować z telefonu?

11 stycznia 2023
Jakie są rodzaje druku?
Druk

Jakie są rodzaje druku?

5 stycznia 2023

Kategorie

  • Baza wiedzy
  • Druk
  • Marketing i pozycjonowanie
  • Poradnik techniczny
  • Reklama
  • Wiadomości

Tagi

atramenty do drukarek billboardy reklamowe branża poligraficzna czasopisma design drukarka drukarki drukarki domowe druk artystyczny druk ekologiczny druk i poligrafia drukowanie 3d drukowanie zdjęć druk reklamowy druk wielkoformatowy Eticod gadżety biurowe gadżety reklamowe jakie kolory katalog produktów marketing maszyna drukująca Full LED nadruk nadruk na odzieży nadruk na ubraniach nadruk reklamowy nowoczesne drukarki opakowania na produkty poligrafia polskie wydawnictwa poradnik techniczny problemy techniczne przygotowanie do druku reklama rodzaje papieru self-publishing techniki drukarskie techniki druku ulotka reklamowa uszlachetnianie druku usługi poligraficzne wiadomości wizerunek firmy wizytówka firmowa wydarzenia

Reklama

Jak dobrać właściwą formę druku?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zamówić papier pakowy z nadrukiem?

Czytaj więcej

Sprawdzona drukarnia w Warszawie Druk24h – druk najwyższej jakości zawsze na czas

Czytaj więcej

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w Google Ads?

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Rodzaje form drukowych

Czytaj więcej

Ekologiczne gadżety konferencyjne – zareklamuj swoją firmę!

Czytaj więcej

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i dlaczego jest ważne

Czytaj więcej

Stojaki na ulotki – sprawdzona i tradycyjna forma reklamy

Czytaj więcej

Co to jest influencer marketing i jak to wykorzystać w swojej firmie?

Czytaj więcej

Agencja SEO – jak wybrać skuteczną?

Czytaj więcej

Czy w ubezpieczeniu nieruchomości warto szukać oszczędności?

Czytaj więcej

Fleksodruk dla tekturowych opakowań wysyłkowych (i nie tylko)

Czytaj więcej

Pożyczki online przez internet – bezpieczeństwo, wygoda i szybkość

Czytaj więcej

Kiedy warto postawić na assistance krótkoterminowe?

Czytaj więcej

DTP kluczem do marketingu międzynarodowego

Czytaj więcej

Jak wygląda internet domowy z umową bezterminową?

Czytaj więcej

Reprodukcje obrazów – hit czy kit?

Czytaj więcej

Kalendarze personalizowane

Czytaj więcej

Kserokopiarki Canon – obowiązkowy element wyposażenia biura i nie tylko

Czytaj więcej

Portal związany z drukiem i poligrafią, który udowadnia, że tusz i arkusz papieru nadal mają duże znaczenie w działaniach marketingowych, a współczesne drukarki 3D oferują to, o czym kiedyś śnili widzowie „Zaczarowanego ołówka”.

Wydawca

Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

  • Czy opakowanie towaru może mieć wpływ na wizerunek marki? 25 stycznia 2023
  • Gadżety reklamowe – warto inwestować we własną przyszłość 23 stycznia 2023
  • Jak drukować z telefonu? 11 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Jakie są rodzaje druku? 5 stycznia 2023
  • Targi CCE International już w marcu! Poznaj program wydarzenia 5 stycznia 2023
  • Dzierżawa kserokopiarek – znakomite rozwiązanie dla rozwijających się firm 2 stycznia 2023

Kategorie

Wiadomości

Druk

Poradnik techniczny

Baza wiedzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i pozycjonowanie

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Druk
    • Reklamowy
    • Artystyczny
  • Poradnik techniczny
  • Baza wiedzy

© 2021 Printure.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.